Boek nu!

Covid-19 Protocol

WIJ BLIJVEN OPEN! *

Het kabinet heeft besloten vanaf 15 december 2020 alle niet-medisch contactberoepen te sluiten. Als kliniek zijn wij een medisch contactberoep. Dit betekent dat wij open mogen blijven.

Om de verspreiding van het corona-virus tegen te gaan, nemen wij extra beschermende maatregelen in onze klinieken. Wij vragen jou de onderstaande maatregelen strikt na te leven wanneer je onze kliniek bezoekt. Op deze manier zijn we in staat alle cliënten op een veilige en verantwoorde wijze te ontvangen en te behandelen.

Maatregelen

  • Het dragen van een mondkapje is verplicht in onze klinieken;
  • Bij binnenkomst in de kliniek dienen de handen gedesinfecteerd te worden en wordt je temperatuur opgemeten;
  • In de kliniek vragen we je 1,5 meter afstand te houden van anderen;
  • We willen je verzoeken om alleen naar de behandeling te komen, wanneer je toch iemand meeneemt zullen we verzoeken of deze persoon buiten (als het kan in de auto) wil wachten, om zo te zorgen dat het niet te druk wordt in onze wachtkamers;
  • Wij werken op afspraak. We vragen cliënten niet zonder afspraak binnen te lopen;
  • We vragen je om op tijd te komen. Niet te laat, maar ook zeker niet te vroeg om drukte in de wachtruimte te voorkomen;
  • Ben je toch te vroeg aanwezig in de kliniek? We vragen je in de auto (indien dit mogelijk is) te wachten. Dit geldt ook voor diegene die een cliënt na behandeling ophaalt. Iedereen dient zich aan het principe van social distancing te houden.
  • We schenken tijdelijk geen koffie of thee meer in de klinieken;
  • We vragen al onze klanten het gebruik van het toilet te beperken;
  • In het geval van klachten (of een persoon met klachten in de thuisomgeving) vragen wij onze klanten de afspraak te annuleren en niet naar de kliniek te komen. Een behandeling ondergaan is alleen mogelijk als je klachtenvrij bent.

Onze werkwijze

  • De bekende maatregel geldt nog steeds. Het “geen hand schudden beleid” in de klinieken blijft van kracht, we begroeten jou met een glimlach.
  • Medisch specialisten en ondersteunend medisch personeel zijn opgeleid om infectiepreventiemaatregelen te begrijpen en na te leven.
  • Het verspreiden van druppels uit de mondkeelholte speelt een grote rol bij de verspreiding van het Coronavirus, daarom geldt tijdens iedere behandeling binnen de 1,5 meter dat behandelaar en cliënt niet onnodig met elkaar spreken. Dit wordt van tevoren aan de cliënt toegelicht.
  • Er zijn maximaal 3 personen tegelijkertijd aanwezig in de behandelruimte en hierbij wordt een afstand aangehouden van 1,5 meter.
  • Voor en na het contact met de cliënt wordt handhygiëne toegepast door het wassen van de handen met zeep en door het gebruik van handalcohol.
  • Behandelaren dragen handschoenen tijdens elke behandeling. Handschoenen worden direct na de behandeling uitgetrokken en hierna wordt handhygiëne uitgevoerd, voordat de omgeving verder wordt aangeraakt.
  • De kamers en tastvlakken worden gedesinfecteerd.
  • De normaal gehanteerde tijdsloten worden indien nodig verruimd en op iedere kliniek wordt gekeken naar maximum aantal cliënten per uur.

Afspraak maken  

  • Cliënten die telefonisch of via social media een afspraak maken krijgen standaard de belangrijke vraag “Heeft u last van koorts, hoesten, neusverkoudheid en of keelpijn of heeft iemand met wie u in een huis woont deze verschijnselen? Indien dit niet het geval is kan de afspraak worden ingepland. Wanneer dit wel het geval is, kan er helaas geen afspraak worden gepland.” Er kan pas een afspraak worden gemaakt op het moment dat er sprake is van herstel van (ziekte)verschijnselen; cliënt moet tenminste 24 uur klachtenvrij zijn.
  • Cliënten die online een afspraak maken, worden ingelicht via de bevestigingsmail.

Heeft u vragen over de beschermende maatregelen die we hebben getroffen of heeft u vragen over de richtlijnen voor u? Stuur ons dan een berichtje via één van onze online kanalen of bel ons. Dan staan we voor u klaar!

We hopen u snel en in goede gezondheid te zien in onze klinieken!

Open chat
1
Chat met mij via Whatsapp!
Je kunt gerust de vraag stellen. Ik ben er voor je.